Kontakt

BAJT s.c.
15-560 Białystok, ul. Sobolewska 19

tel./faks 85 74 04 388
tel. 85 74 04 377
email: kontakt@czesci.bialystok.pl

Dojazd

Informacja o plikach cookies

Na naszej stronie internetowej stosowane są pliki cookies. Są one związane z obecnością modułow serwisów zewnętrznych (google, stat4u). Pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. Umożliwiają zbieranie informacji (np. system operacyjny, typ przeglądarki, numer IP, rozdzielczość monitora, nazwa hosta, referer) do celów statystycznych. Informacje zbierane przez pliki cookies wyżej wymienionych serwisów są przetwarzane w oparciu o ich regulaminy prywatności i mogą być przez nie wykorzystywane w celach komercyjnych.


NA FACEBOOKU

Pasek wymień przed terminem


Zerwanie paska rozrządu powoduje unieruchomienie silnika, a w wielu przypadkach również jego zniszczenie. Nawet ścisłe przestrzeganie terminów wymiany zalecanych przez producenta niekoniecznie ustrzeże nas przed awarią.

Pasek rozrządu, to wykonany z gumy pasek zębaty, który napędza wałek rozrządu. Jego trwałość jest ograniczona, więc musi być systematycznie wymieniany. Jednak wiele pasków nie wytrzymuje założonego przez producenta przebiegu. Jedną z przyczyn jest wydłużanie przebiegu. Jeszcze kilka lat temu wymianę paska zalecało się co 60- 80 tys. km.

Obecnie praktycznie wszystkie firmy wydłużyły przebiegi do 120 tys. km, a nawet więcej. Aby więc nie naprawiać silnika na własny koszt lepiej wcześniej wymienić pasek, ponieważ w większości silników benzynowych i wszystkich wysokoprężnych, urwanie paska powoduje praktycznie zniszczenie silnika. Do wymiany są wówczas zarówno zawory jak i tłoki, a dodatkowo w niektórych silnikach łamie się również wałek rozrządu i mocowania wałka. W takim wypadku głowica silnika nadaje się tylko do wymiany.

Niestety, przestrzeganie terminu wymiany paska zgodnie z zaleceniami producenta nie daje nam gwarancji, że pasek się nie urwie. Na dodatek może się to zdarzyć 10, 20, a nawet 40 tys. km przed planowaną wymianą! Dlatego przebieg po jakim należy wymieć pasek lepiej skonsultować z mechanikami serwisującymi daną markę, którzy powinni wiedzieć jaki jest bezpiecz¬ny przebieg dla danego silnika.

Trwałość paska

Trwałość paska zależy od wielu czynników. Główne z nich, to styl jazdy kierow¬cy oraz warunki użytkowania.

Zdecydowanie większe obciążenia na skutek częstych przyspieszeń i hamowań, a więc i szybsze zużycie paska następuje podczas jazdy miejskiej. Ponadto stojąc w korkach silnik pracuje, a kilometry na liczniku nie przybywają.

Pasek rozrządu również się starzeje i powinniśmy go wymienić po trzech, a maksymalnie pięciu latach eksploatacji, nawet pomimo niewielkiego przebiegu.

Pasek należy wymienić także po zakupie używanego auta, jeśli nie mamy pewności kiedy był wymieniany.

Pasek nadaje się do wymiany również wtedy, gdy był zalany olejem.

Nie warto oszczędzać na pasku, lepiej wybrać droższy, ale renomowanej firmy. Wówczas mamy gwarancję jakości.

Nie tylko pasek

Wymieniając pasek koniecznie trzeba również wymienić napinacz, nawet gdy nie wykazuje zużycia. Warto także dokładnie sprawdzić stan uszczelniaczy i pompy wody, która w większości silników napędzana jest paskiem rozrządu.

Żródło:
Opublikowano Motofakty.pl dnia 28 maj 2007 autor Grzegorz Burda

stat4u Projekt i realizacja BAJT.
czesci samochodowe, sklep internetowy, białystok, alfa romeo, audi, bmw, chevrolet, citroën, dacia, daewoo, fiat, ford, honda, hyundai, jaguar, jeep, kia, lancia, land rover, mazda, mercedes benz, mitsubishi, nissan, opel, peugeot, renault, saab, seat, Škoda, subaru, suzuki, toyota, vauxhall, volkswagen, volvo, akcesoria samochodowe, sklep motoryzacyjny, ate, beru, bilstein, bosch, brembo, champion, continental contitech, delphi, fag, febi bilstein, federal mogul, ferodo, filtron, gates, gkn, glyco, hans pries, hart, ina, KASHIYAMA, kayaba, knecht, koni, lemförder, luk, magneti marelli, mann filter, meyle, mahle, monroe, moog, ngk, payen, sachs, skf, spidan, textar, topran, trw, valeo, akumulatory, amortyzatory, filtry oleju, filtry paliwa, filtry powietrza, łożyska, klocki hamulcowe, koła dwumasowe, paski klinowe, piasty, przeguby, sprężyny, sworznie, świece zapłonowe, tarcze hamulcowe, tłumiki, uszczelki, wahacze, wycieraczki, zwrotnice